söndag 17 juni 2012

Det börjar bli fint nu

Det roliga med skapandet är när man gör saker som gör stor skillnad. Tex målar odlingsbäddarna röda. Vilken skillnad! Men jag måste nog måla insidan också, det lyser ofärdigt fortfarande. På bilden har jag dock inte målat färdigt utsidan heller. Potatisen växer så det väller över. Bredvid den har vi fått upp armeringsnät som bönorna och sockerärtor ska växa på. Under den ska vi bygga en sittplats. Längtar tills jag kan sitta där och plocka en ärta direkt från plantan.


Inne i växthuset har vi börjat packa sanden så vi kan lägga dit stenarna. Så länge håller Kent på att lägga stenar på utsidan. Fint blir det. Jag vill bara tillägga att jag har skalat av jorden med säkert 15 skottkärror jord för att det ska bli mer platt intill växthuset.


På framsidan har vi byggt bäddar där vi ska ha jordgubbar. Men vi har inga plantor än. Vi får se om vi hinner få några gubbar i år...


Inne i växthuset väntar vi på att tomaterna ska mogna


 Min första paprika och mitt första fikon ska jag äta med andakt.



Melonerna fick plötsligt raketfart och jag fick snabbt hänga upp några snören att stödja dom på.


På gräsmattan framför växthuset har jag planterat äppelträdet som är ympat på farmors äppelträd för 10 år sen. Nu har det hittat rätt och verkar trivas.




Men, vackrast av allt i trädgården är, och kommer alltid vara, pionerna. Just love them.



Om ni tror att vi bara springer och gräver...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar